вот блиц что такое wn7
[Guide] О рейтингах игроков
Уточним сразу, что в связи с тем, что рейтингов довольно много, нельзя говорить о том, что есть какой-то абсолютный рейтинг, «папка» по одному рейтингу вполне может быть «раком» по другому, особенно если какой-то рейтинг целенаправленно накручивается.
В формулах ниже, как правило, используются эти обозначения:
DAMAGE – средний урон за бой,
TIER – средний уровень танков игрока,
FRAGS – среднее количество фрагов за бой,
SPOT – среднее количество обнаруженных врагов,
CAP – среднее количество очков захвата,
DEF – среднее количество очков защиты базы за бой,
EXP – среднее количество опыта за бой.
Личный рейтинг WoT Blitz
Разрабатывается ВГ и встроен в игру, его можно увидеть просто зайдя во вкладку «Достижения в игре», там он на самом видном месте. Обновлялся неоднократно, поэтому в сети ходит несколько формул. Вроде как последнее обновление было в 0.8.10, ф ормула ниже (формула получилась вполне годной):
1. Не требует никаких действий и доступен прямо в игре.
2. Учитывается ассист (урон по загусленному или засвеченному противнику).
3. Не учитывается захват и защита базы
4. Компонент урона дает больший вклад, чем остальные.
1. Главный минус ЛРИ то, что он, главным образом, зависит от количества боев. Все остальные параметры влияют существенно меньше. При этом ограничения по влиянию количества боев нет. Вообще нет. Поэтому можно играть плохо, но при этом очень много и иметь высокий личный рейтинг.
1. Формула сложна для восприятия.
2. Не учитывается на каких танках играет игрок (например, показатели на ЛТ имеют иную структуру относительно ТТ и ПТ).
Более подробно можно ознакомиться здесь (внимание, видео содержит частично неверные данные!):
Рейтинг эффективности (его же, как правило, называют КПД)
РЭ = DAMAGE * (10 / (TIER + 2)) * (0.23 + 2*TIER / 100) + FRAGS * 250 + SPOT * 150 + log(CAP + 1,1.732) * 150 + DEF * 150
1. Абсолютно не зависит от количества боев! Это, на самом деле, огромный плюс.
2. В целом может являться инструментом для сравнения игроков, но только в том случае, если они специально его не накручивают.
1. Не учитывается ассист. Эта проблема общая для всех сторонних рейтингов, т.к. ВГ не отдает эту информацию по API.
2. Высокая зависимость от очков захвата, которые учитываются, даже если победа прошла не по захвату.
3. Очень высокая зависимость от очков защиты.
4. Высокая зависимость от количества уничтоженных противников, которая позволяет накручивать его в песке.
5. Не учитывается на каких танках играет игрок (например, показатели на ЛТ имеют иную структуру относительно ТТ и ПТ).
Более подробно можно ознакомиться здесь:
Рейтинг Бронесайта
Разработчик рейтинга Василий Чобиток. Альтернативный рейтинг предыдущему, также один из первых. Был любим игроками высоких уровней, т.к. очень зависел от нанесенного урона (для высокого рейтинга обязательно нужно много играть на 10-х уровнях) и нелюбим всеми остальными по той же причине. Дополнительную любовь приносили весьма симпатичные знаки классности и для подписи, которые генерировал сайт разработчика.
(ln B)/10*(EXP+ DAMAGE*( WINRATE*2+FRAGS*0.9+SPOT*0.5+CAP*0.5+DEF*0.5)
1. Ориентирован на игру на высоких уровнях.
1. Зависимость от количества боев, поэтому, как и в ЛРИ, плохои игрок может просто нафармить его количеством боев. Справедливости ради отметим, что для рейтинга бронесайта для этого играть надо просто крайне, крайне, крайне много.
2. Очень сильная зависимость от урона, все остальные показатели зависят от него. Поэтому играя на средних уровнях нереально иметь такой же рейтинг, как у игроков высоких уровней (при сходном количестве боев).
3. Зависимость от среднего опыта, игроки у которых постоянный премиум-аккаунт автоматически получают бонус к рейтингу.
4. Не учитывается ассист. Эта проблема общая для всех сторонних рейтингов, т.к. ВГ не отдает эту информацию по API.
5. Не учитывается на каких танках играет игрок (например, показатели на ЛТ имеют иную структуру относительно ТТ и ПТ).
Более подробно можно ознакомиться здесь:
WN6 и WN7
Эти рейтинги пришли к нам из северной Америки. Рейтинги схожи (WN7 является развитием WN6), поэтому рассматриваем сразу оба.
1. Абсолютно не зависит от количества боев!
2. Абсолютно не влияет захват базы!
3. Средний урон корректируется на средний уровень боев.
4. Меньшее значение защиты базы (относительно предыдущих рейтингов), при этом повышение DEF выше 2,2 не увеличивает WN.
5. Крайне неудобный рейтинг для песочников, эффективность прироста рейтинга при небольшом среднем уровне танков ниже, чем при высоком (за 1 фраг на 1 уровне очков дадут меньше, чем на 10-м). Также при среднем уровне боев менее 6 для WN6 или 5 для WN7 налагаются дополнительные штрафы.
6. Зависит от процента побед, чем больше побед. тем выше рейтинг (см. минус номер 2).
1. Не учитывается ассист, но вины разработчика рейтинга в этом нет.
2. Зависят от процента побед, игра взводом позволяет завышать рейтинг (см. плюс номер 6).
3. Не учитывается на каких танках играет игрок (например, показатели на ЛТ имеют иную структуру относительно ТТ и ПТ).
1. В WN7 количество обнаруженных меньше влияет на рейтинг, при условии, что средний уровень боев меньше 3. Т.е. если много играть на 1-2 уровне, то WN7 будет меньше, чем WN6.
2. Штраф за уровень боев (меньше 6 для WN6 и 5 для WN7) в WN6 не зависит от количества боев,а в WN7 зависит (предполагается, что со временем средний уровень увеличивается).
Более подробно можно узнать о рейтингах здесь:
WN8 и Нуборейтинг
WN8 разработан теми же людьми, что и WN6 и WN7. Использует абсолютно, принципиально иную схему расчета (нуборейтинг использует тот же подход). Для расчета рейтинга используется специальная таблица ожидаемых значений показателей каждого танка. Таблица сформирована на основе специфических данных и в целом для Блитц (имхо) неприменима.
Особенности (намеренно не выделяю плюсы и минусы):
1. Не зависит от общего количества боев.
2. Учитывает, на каких танках игрок играет.
3. В целом наиболее адекватный, но наименее прозрачный рейтинг.
Более подробно можно узнать о рейтингах здесь:
О цветовой гамме и проценте превосходства
Небольшое пояснение относительно того, как определяются диапазоны по цветам. Замечу сразу, что каждый ресурс имеет возможность вводить свои границы по цветовой гамме, но большое количество диапазонов, как правило запутывает игроков. Итак, границы диапазонов определяются следующим образом:
1. Берутся все аккаунты игры и отсеиваются по определенному критерию, например не менее 500 боев.
2. Для всех аккаунтов строится значение рейтинга.
3. Игроки сортируются по убыванию.
В качестве примера приведу данные по проценту побед, данные актуальны на текущий момент.
Когда солнечный свет отражается от окон соседнего дома прямо в глаза, я думаю о том, что С олнце за 149 600 000 км стреляет лучше, чем я в танках.
🏆 КПД в World of Tanks – Что это, Проверить онлайн, Как поднять
КПД World of Tanks (расшифровывается как Коэффициент Полезного Действия) – это качественный показатель эффективности игрока в бою. Для его расчета используется несколько формул.
Все перечисленные варианты расчета КПД поддерживает мод «Оленемер» (XVM). Модификация устанавливается в клиент Ворлд оф Танкс и показывает статистику игроков прямо в сражении.
Зачем нужен КПД
Трудно научиться хорошо играть, не анализируя ошибки. Коэффициент Полезного Действия позволяет измерить свой вклад в боях и выразить его в цифрах. КПД в танках нужен в следующих случаях.
Как узнать КПД в World of Tanks
Чтобы личный рейтинг эффективности был доступен в игре, нужно скачать и установить модификацию XVM (он же Оленемер), авторизоваться на официальном сайте через Wargaming.NET OpenID и активировать статистику. Мод не сразу показывает актуальные данные. Обновить счетчик принудительно можно в личном кабинете на указанном сайте.
Узнать КПД в WOT по нику
В следующих онлайн калькуляторах РЭ тоже можно рассчитать или посмотреть по никнейму.
Эти и другие сервисы дают возможность объективно оценить мастерство любого бойца ВОТ. История изменений значения представлена в виде графика, что позволяет отслеживать динамику своего КПД.
Проверить КПД World of Tanks можно и вручную по сложным формулам.
Таблица диапазонов КПД по цветам
В зависимости от винрейта статистика окрашивается в один из 6 цветов: красный, оранжевый, желтый, зеленый, голубой или фиолетовый.
Рейтинг WN7
WN6 рейтинг WN7 рейтинг
Итак, WN7 появился благодаря все тем же американцам, которые создали и первый WN6. Только на этот раз они пересмотрели свои мнения и немного изменили показатели, которые теперь показывают другой, более точный показатель, но и от старого варианта они не стали отказываться. Новая формула выглядит следующим образом:
Как видно, он не сильно отличается от своего собрата, но все же некоторые изменения имеются. В основном отличия учитываются при засвете и захвате базы. В остальном показатели урона, фрагов, средний показатель техники и остальные расчеты остались прежними. Разбирать строки, я думаю, не стоит, так как эти расчеты дают мало информации, лучше разобрать более подробно общие расчеты, где мы сразу затронем и варианты накрутки своей эффективности.
World of Tanks WN7 рейтинг как поднять.
Главным отличием рейтинга WN7 WOT от остальных рейтингов заключается в том, что он максимально учитывает уровень техники, на котором вы играете. И расчеты производятся по отдельным показателям. В основном техника подразделяется на танки до 6 уровня и после 6 уровня.
Что касается первой строчке, где учитываются фраги, то там все наоборот. Большое предпочтение отдается высокоуровневым танкам, начиная от 6 уровня. На них фраги очень ценятся, и чем больше вы уничтожили, тем лучше для вашей статы. А вот на боевых машинах низкого уровня, лучше этого не делать, так как это дает минимальное значение для вашей статы.
WN7 рейтинг WOT что это
Третья строчка относится к эффективности вашего засвета, то есть учитывается количество засвеченных врагов за бой. Здесь так же имеется нюанс, который рассчитан на различные танки, но размах различия не такой большой. Рекомендуется заниматься засветом на технике, начиная с 3 уровня, и чем выше танк по уровню, тем больше очков вы можете внести в свой зачет. Засвет на топовой технике ценится больше всего, но на ней его сложнее осуществить.
Остальные показатели, которые включают защиту и захват базы, а так же победы, то они не затрагивают классификацию техники и являются самостоятельными. К примеру, захват и защита базы учитывается исключительно средний показатель за все бои, в учет не берется вклад за каждый бой. Победы приносят как положительный, так и отрицательный результат. По стандарту, победа приносит очки статистики, а поражение вычитает очки статистики.
Не стоит забывать и том, что этот рейтинг эффективности WN7 учитывает средний уровень техники. Если рассматривать его подробнее, то результат таков. Если вы обладаете средним показателем техники (общим) менее 6 уровня, то на вас накладывается штраф и влияет отрицательный показатель очков статистики. Он не большой, но постоянное влияние пагубно сказывается на общем результате.
Cтатистика WN7
Таким образом, мы рассмотрели все влияющие элементы, которые составляют общую картину рейтинга. Да, ограничений и различных нюансов очень много, но зато они все известны и теперь вы сможете самостоятельно регулировать свой показатель. Да, имеется и одна рекомендация, которая позволит стабилизировать ваш показатель эффективности. Не катайтесь на мелкой технике и часто используйте 6 уровень для покатушек. Так вы снизите свои ограничения для повышения рейтинга и сможете вполне насладиться игровым процессом. Лучше всего использовать советский танк КВ-1С, он универсальный и позволяет решать исход боя. Учитывая все нюансы, которые мы с вами разобрали, вы сможете добиться успеха.
Вот блиц что такое wn7
Как повысить этот показатель?
Как то играл на ис3 где то 30 боев выйграл поднялось на 7 пунктов!
представь есть такие жены которые терпят нас!)
Забей ты на этот РЭ, неадекватный рейтинг в условиях Блица.
Если уж надо вот тебе формула
РЭ = DAMAGE * (10 / (TIER + 2)) * (0.23 + 2*TIER / 100) + FRAGS * 250 + SPOT * 150 + log(CAP + 1,1.732) * 150 + DEF * 150
Параметры средний дамаг по акку, среднее количество фрагов, средний засвет, коэфф захвата базы, коэф защиты базы.
Перед началом серии боев заходишь на сайт со статой и засекаешь все эти параметры, потом после серии боев смотришь опять и если какой то из параметров упал из-за него значит и просаживается.
What means WN7 and WN8?
This has been asked earlier. Look at this post.
Thank you everyone for the fast reply
This Space Intentionally Left Blank
This has been asked earlier. Look at this post.
Aaaaand now with the links fixed:
«When the going gets tough and the stomach acids flow,
The cold wind of conformity is nipping at your nose.
When some trendy new atrocity has brought you to your knees
Come with us we’ll sail the Seas of Cheese.»
This has been asked earlier. Look at this post.
Thank you everyone for the fast reply
fullestnuke, while maybe minutely correct, worded his reply very, very incorrectly.
WN8 is the rating to go by. Soon WN7 will be removed (or at least outdated), and WN8, which is far superior in determining how good someone actually is, will take over. Anyways, WN8 is a rating achieved by getting any number of kills and damage. There’s an individual calculation for each tank in the game, and you’ll have to do both damage and kills to consistently get a high rating. (This is why some tanks are favored over others because they’re easy to stat pad in. I myself average 1,450 damage in my T-34-85 Victory. I don’t know my average kills, but it’s something like 2. I get an average of 3,000 WN8 in the Vic, and that’s really high.)
That’s how to get it. What it is is just a quick and easy way to determine whether or not someone is good, and how good they really are. Hope I helped.
PC super-unicum
Blitz garage:
M5 Stuart, M4 Sherman, T82, Pz II J, BT-7 A, A-20, T-34-85 Victory, KV-2, IS, IS-6, SU-122-44, Cruiser IV, Centurion I, AT 15A, Ke-Ho, O-47
60% of the time, it works every time
«The Problem will solve itself in time»
This Space Intentionally Left Blank
Wish I could, but I have not the power to pin threads.
«When the going gets tough and the stomach acids flow,
The cold wind of conformity is nipping at your nose.
When some trendy new atrocity has brought you to your knees
Come with us we’ll sail the Seas of Cheese.»
It explains why so many players are so reckless. Spots are taken into consideration? Spotting happens. If you want to win you don’t go trying to spot the whole enemy team yourself. Those people end up dead. Survival means nothing? Kills is counted as much as damage? This explains why some players won’t do anything until they see a one shot kill. This explains why so many players will literally die chasing a one shot kill.
I am sick of losing games because some other player is trying to buff his stats.
Here I have been watching my stats closely trying to improve them. I can be rank 1 in a battle over and over and win and not reach the unicum. It is because that first guy to die grabbed the food off the table right before he committed suicide. Then the scavengers (not referring to the seal clubbing tank) suicided to get the kills after I messed them up.
I spot carefully. I spot when needed. Some other guy already got credit for it right before he died. Now, if they factored in damage from spotting or kills from spotting, that might actually be an indication of skill.
It explains why so many players are so reckless. Spots are taken into consideration? Spotting happens. If you want to win you don’t go trying to spot the whole enemy team yourself. Those people end up dead. Survival means nothing? Kills is counted as much as damage? This explains why some players won’t do anything until they see a one shot kill. This explains why so many players will literally die chasing a one shot kill.
I am sick of losing games because some other player is trying to buff his stats.
Here I have been watching my stats closely trying to improve them. I can be rank 1 in a battle over and over and win and not reach the unicum. It is because that first guy to die grabbed the food off the table right before he committed suicide. Then the scavengers (not referring to the seal clubbing tank) suicided to get the kills after I messed them up.
I spot carefully. I spot when needed. Some other guy already got credit for it right before he died. Now, if they factored in damage from spotting or kills from spotting, that might actually be an indication of skill.
I dont usually post on threads that are three years old, but when I do, I prefer to welcome a nub to the forums.
Welcome to the forums!
I’ve noticed a strong lack of Spare Parts. Is that intended?
No, it is not. This problem will solve itself with time. Many players have several dozens of vehicles in their Garages, so they don’t have enough Spare Parts for the entire vehicle fleet. But you will gradually collect enough Spare Parts to unlock new slots for purchased tanks in time.
Quit being a Karen!
It explains why so many players are so reckless. Spots are taken into consideration? Spotting happens. If you want to win you don’t go trying to spot the whole enemy team yourself. Those people end up dead. Survival means nothing? Kills is counted as much as damage? This explains why some players won’t do anything until they see a one shot kill. This explains why so many players will literally die chasing a one shot kill.
I am sick of losing games because some other player is trying to buff his stats.
Here I have been watching my stats closely trying to improve them. I can be rank 1 in a battle over and over and win and not reach the unicum. It is because that first guy to die grabbed the food off the table right before he committed suicide. Then the scavengers (not referring to the seal clubbing tank) suicided to get the kills after I messed them up.
I spot carefully. I spot when needed. Some other guy already got credit for it right before he died. Now, if they factored in damage from spotting or kills from spotting, that might actually be an indication of skill.
Bro. you don’t even know what you’re talking about. WN8 specifically is how well you play in a tank relative to the average and there’s a very strong correlation with WN8 and winrate. Meaning, the higher the WN8, the higher the winrate in general.
If you think your lack of success is due to players «chasing» WN8, let me direct you to some ocean front property in TN I have for sale.
I posted the formula genius. It isn’t a measure of how well you do. «How well you do» as far as battle ranking, is not even part of the formula. It is an arbitrary formula that doesn’t indicate skill, it indicates hyper-aggressive play.
«winning» is the least important factor. Initial spotting carries a big weight. Rank in battle is not even part of the equation. Capping in supremacy is a minor factor in the equation yet a very important part of winning. This explains why so many players will clear the enemies from a base area then go try to kill more even if it results in a loss.
FYI, I had 13 stats classes in college and probably more math classes than you can count. I have forgotten more math than you probably ever knew. The formula is bunk. It doesn’t reward skill. Performance in battle is not even among the criteria.
Keep your little mind to yourself.
So, since most of us use WN8 to measure the the so called «skill», I decided to actually take some time and understand this formula. It is pretty simple. The formula (which I will be explaining in this thread) can be found here http://wiki.wnefficiency.net/pages/WN8
So, having all the data we can start.
So, knowing what these factors are, lets give you an example. I will be calculating the WN8 for my E50M.
Average Values | Expected Values | rValues | |
rDAMAGE | 3665 | 1840.29 | 1.99 |
rSPOT | 1.84 | 1.41 | 1.30 |
rFRAG | 1.88 | 0.93 | 2.02 |
rDEF | 1.51 | 0.76 | 1.98 |
rWIN | 70.5 | 48.73 | 1.44 |
Step 1 takes the counts of tanks played on account, and multiplies them by the expected stats to get the account total expected values. Then the actual account totals (your total dmg, frags, spots, def, win-rate) are divided by the total expected values to give the ratios.
This can be tricky, but I’ll try to explain it in as much depth as possible.
Before we start, lets settle a few things down:
MAX(X,Y) = Returns the highest value ( Basically if X > Y then it will return X, else, if Y > X it will return Y and so on)
MIN(X,Y) = Returns the lowest value.
I guess they did this so people don’t get negative values, normally it will always be higher than 0, so just ignore the 0.
Lets take a look at my E50M values, again. ( Used microsoft xcel to calculate, hope I didn’t mess anything up)
rDAMAGEC | 2.27 |
rSPOTc | 1.49 |
rFRAGc | 2.16 |
rDEFc | 2.09 |
rWINc | 2.54 |
STEP III: The formula itself
Alright, lets see what we get in this particular case:
WN8= 980*2.27 + 210*2.27*2.16 + 155*2.16*1.49 + 75*2.09*2.16 + 145*MIN(1.8, 2.54) ≈ 4356.79
Damage Dealt | 2,225.77 | 51.1% |
Frags | 1,028.21 | 23.6% |
Spotted | 499.16 | 11.5% |
Defence | 339.16 | 7.8% |
Winrate | 261.00 | 6.0 % |
Sum |
Above you can see that I got more than half of my WN8 on the E50M simply by doing a lot of damage.
survival is not even part of the equation. Damage ratio is not part of the equation. Winning with allies alive is not part of the equation.
If you really wanted to game the system, you could deliberately let allies die so you have more opportunity to do damage and get kills. :/
Quit being a Karen!
I posted the formula genius. It isn’t a measure of how well you do. «How well you do» as far as battle ranking, is not even part of the formula. It is an arbitrary formula that doesn’t indicate skill, it indicates hyper-aggressive play
«winning» is the least important factor. Initial spotting carries a big weight. Rank in battle is not even part of the equation. Capping in supremacy is a minor factor in the equation yet a very important part of winning. This explains why so many players will clear the enemies from a base area then go try to kill more even if it results in a loss.
It is absolutely not arbitrary and as mentioned before, there is a strong correlation between winrate and WN8. You are correct in that it doesn’t compare all factors, because in practice, that would be hard to implement (due to different game modes, tank types, etc). It’s also not perfect and can be «gamed», but even a player that is gaming it has to have skill given the weight of damage and wins. In other words, a player that contributes with all the factors and finds ways to win will have a higher WN8 than one that is just trying to game the system.
All that to say, find me a player with a purple WN8 that has a low winrate. Show me one of these anecdotal, made-up, straw-man players that you’re referring to.
FYI, I had 13 stats classes in college and probably more math classes than you can count. I have forgotten more math than you probably ever knew. The formula is bunk. It doesn’t reward skill. Performance in battle is not even among the criteria.
I have a CPIM, a Six Sigma Black Belt, an MBA, Kaizen training with Toyota, and a 12 inch johnson. (one of those statements is false. I’ll let you figure out which one.) I could care less what training you had in college as an argument stands of its own accord and your argument is nonsense.
Keep your little mind to yourself.
[edited]. You are certified in inventory production and management. I have a Bachelor of Science in Applied Science, Systems Analysis. I am trained to analyze systems to make them more efficient.
Black belt, is that supposed to scare me? I’ve made a black belt cry in front of his girlfriend.
YOU are the troll. YOU do not understand the math but you insist you are right. Your testimony is, «I’m right you are wrong»
I have not insulted 1 long term forumer that hasn’t insulted me first.
Quit being a Karen!
[edited]. You are certified in inventory production and management. I have a Bachelor of Science in Applied Science, Systems Analysis. I am trained to analyze systems to make them more efficient.
Black belt, is that supposed to scare me? I’ve made a black belt cry in front of his girlfriend.
YOU are the troll. YOU do not understand the math but you insist you are right. Your testimony is, «I’m right you are wrong»
I have not insulted 1 long term forumer that hasn’t insulted me first.
1. I didn’t say anyone with high wn8 doesn’t have high win rates. But then I don’t go checking a lot of people’s stats either. What I said was, the formula encourages stupid gameplay. i.e. I can get a better WN8 for a battle by spotting every enemy and dying for it without doing much or any damage than by doing my HP in damage. This is why so many players suicide scout. I’m sure they aren’t planning to die, but they are gaming the system for stats and putting their team at a disadvantage while forcing lower WN8 scores for their teammates. When a fast tank goes way ahead to scout without support it isn’t really helping the team.
2. I am not saying there is no correlation between WN8 and win rate. Obviously, the more damage you do the more likely you are to win. But I, personally, try to keep my allies alive to improve my chances of winning. I even pull in front of an ally who is almost dead to shield him on occasion or I will ram the enemy to finish it off before it can finish my ally off. I have even suicided to keep a stronger tank on my team alive. That is good play. If I keep allies alive, they will do damage, they are likely to get kills, and whatever they do is likely to lower my WN8 because there is less damage for me to do.
3. Multiple people have advised me to spot more. They give me that advice to improve my WN. I already realized spotting was a significant part of the formula before i even looked at it. Problem is, I play mostly light tanks which are paper. They are capable of getting all of the spots but they are so fragile the enemies are likely to fall all over themselves trying to get the easy damage. I either have to have strong support behind me, a particularly safe way of spotting, or a passive means of spotting (bush) to do it safely. One guy specifically told me, «you need to learn to safely spot with the leopard». Why? Because despite doing a lot of damage with the leopard and often being the high damager, my leopard WN’s are awful. Now that I see the formula, I see why. Because the leopard is CAPABLE of getting a lot of spots, AND a lot of players have learned to game the WN system, they suicide spot hoping to spot and survive. Even if I don’t spot, just about every enemy will shoot the paper target before any other because it is an easy kill/damage. They don’t do it because the leopard is particularly threatening. I perform well with it but I rarely see others perform well. In any given battle there are likely to be a few enemies that can 1 or 2 shot the leopard.
also 3. I am smart enough to analyze the facts. No amount of people believing something is right makes it any less wrong.
You do realize you aren’t statistically much better than my daily performances for the last 2 weeks. And I did it without gaming the system. I didn’t play much today. I got angry and stopped playing to clear my head. I got angry when i saw the formula, and then even more angry after I posted about it.
Quit being a Karen!
You’re making an assumption that the incentives of a high WN8 are causing players to make bad decisions. You’re making this assumption without any evidence. Your assertion also assumes that players are prioritizing WN8 over winrate, which I would argue is very much incorrect. Winrate is far more visible than WN8 and given that it’s shown in game, it’s safe to assume that it’s more important to the majority of the player base.
You’re talking about true teamwork here. on a mobile game. without the benefit of in-game voice chat. Sometimes it happens, often it doesn’t. While nothing wrong with trying to keep others alive, it’s more important to contribute tangible value via damage, capping, etc. Be a team player, but don’t be a team player at the sake of not contributing.
also 3. I am smart enough to analyze the facts. No amount of people believing something is right makes it any less wrong.
You do realize you aren’t statistically much better than my daily performances for the last 2 weeks. And I did it without gaming the system. I didn’t play much today. I got angry and stopped playing to clear my head. I got angry when i saw the formula, and then even more angry after I posted about it.
By what measurement exactly? Winrate, average damage, damage/tier, survival, or what? If you’re talking about your 2 week stats relative to my career, I’d agree that mine aren’t off the charts. But if you’re looking at my 30 day stats, I’d argue that there’s a drastic difference. And the reason for that is because I took the time to listen on here and learn.
You probably have a much higher skill ceiling than me and I hope you achieve it. But if you want to achieve it sooner than later, I’d suggest listening more and arguing less.